Translate

Szukaj na tym blogu

wtorek, 25 czerwca 2013

Szyjemy Whirling geese - tutorial

W tym tygodniu uszyjemy Wirujące gęsi , najpierw będą lecące a potem wirujące ;)

Ja uszyję od razu 2 bloki zatem podane dane dotyczą uszycia dwóch bloków


Każdy blok będzie miał wymiar po wszyciu 15 cm x 15 cm i składa się z 4 gęsi ( gęś to jedna część) oraz środka, każda gęś musi więc mieć wymiar po wszyciu 10 cm szerokości  x 5 cm wysokości a środek wymiar po wszyciu 5 cm x 5 cm



 na 2 bloki czyli na 8 gęsi będziemy potrzebować:


2 kwadraty niebieskie o wym.: 10 cm ( szerokość po wszyciu) +4,8*szerokość stopki = 10 +4,8*0,7 cm = 10 cm + 3,36 cm = 10 cm +3,4 cm = 13,4 cm
8 kwadratów tło ( ten morelowy)  o wym 5cm ( wysokość po wszyciu) +3,4*szerokość stopki czyli: 5 cm +2,38 cm =5 cm +2,4 cm =7,4 cm
2 kwadraty na środek czyli 5 cm +2* szerokość stopki  = 5+2*0,7 cm =5+1,4 cm =6,4 cm 

Przeliczniki:
2*
3,4*
4,8*

to wartości stałe, których nie zmieniamy jeśli obliczamy na inny rozmiar czy na inną szerokość stopki 

podsumujmy co musimy przygotować:

2 kwadraty niebieskie każdy 13,4 cm
8 kwadratów tło każdy 7,4 cm ( ja mnożę x 2 i wycinam 2 kwadraty o wymiarach 14,8 cm x14,8 cm , rysuję linie dzielące na pół i rozcinam )
2 kwadraty środek, każdy 6,4cm
po rozcięciu kwadratów tło mam 8 małych o wymiarach 7,4 cm , możecie zrobić jak ja lub wyciąć każdy osobno

 układamy małe kwadraty ( prawe strony do środka) , spinamy  i szyjemy

 
po przeszyciu i rozcięciu

części zostały rozprasowane i obcięte ogonki

dokładamy kolejne 4 kwadraty i szyjemy

 szyjemy, rozcinamy

i mamy nasze lecące gęsi, możemy je ułożyć tak:

 albo tak:

 ale my chcemy wirujące gęsi, więc układamy części

 musimy teraz szyć zgodnie ze wskazówkami, najpierw tak, ale tylko mniej więcej do połowy:


 dokładamy  część od góry

 teraz z prawej strony

 następnie część dolna i na końcu zszywamy to co zostało

 i po zszyciu mamy tak:


A oto symulacja z uszytych bloków, u mnie tło było cieniowane, stąd jego różne odcienie



Zapraszam na inne tutoriale z bloków TUTAJ





6 komentarzy:

  1. super tutek:) nareszcie zrozumiałam o co chodzi z gęsiami:)) dziękuję!

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo profi to pokazałaś :)
    a przy okazji zapraszam na polski patchwork tutaj: https://www.facebook.com/groups/570190369670415/?bookmark_t=group

    OdpowiedzUsuń
  3. dziekuję :) mam nadzieję że jest to zrozumiałe, madziula dzięki za link na pewno dołączę

    OdpowiedzUsuń
  4. Małgosiu a ja już u Ciebie wcześniej byłam tylko nie wiedziałam ze to dla Ciebie rozrysowałam liść jak ten świat mały i świetna szkółka u ciebie jest ,bravo !!!

    OdpowiedzUsuń
  5. Beatka a mi głupio że tego liścia nie uszyłam, ale uszję i nawet zrobię swojego tutka faktycznie jaki ten świat mały :)

    OdpowiedzUsuń
  6. e tam jeszcze zdążysz uszyć :-D a tutek zawsze moze się przydać :)

    OdpowiedzUsuń

Drukuj